måndag 30 mars 2009

Priatjakten börjar

Nu får vi se om upphovsrättsindustrin är musikernas vita riddare eller sammhällets fiende nummer ett. Själv lutar jag nog åt det senare. Att folk i allmänhet ska ta ansvar för sin och andras situation och ingripa när saker och ting börjar gå överstyr innan polisen ens vet om att det pågår fuffens tycker jag på det stora är bra. Men då pratar vi om att privatpersoner ingriper mot andra privatpersoner som tex har fått lite väl mycket att dricka. Men att ge samma möjligheter till företag som inte har något annat än sina aktieägares vinstintresse som mål, oavsett hur många lik de får vandra över, tycker känns lite tveksamt.

Jag sitter just nu och laddar ner ett avsnitt som jag råkade radera från min lilla samling. Får se om jag fortsätter i morgon eller om jag avvaktar några dagar. Har inte riktigt bestämmt mig än.

Länkar till tidningar som skriver i ämnet: DN, SVD, Expressen, Aftonbladet, DN

Inga kommentarer: