måndag 30 mars 2009

Mediekåta politiker

Läser på DN och Aftonbladet om vikten för poliker att synas i mediahavet.

"Att döma av mediebilden kommer Moderaterna att fortsätta stärkas i opinionen, säger medieanalysföretaget Cisions Erik Lundbom."

Lite av hönan och ägget, om jag syns i media får jag röster, får jag röster syns jag i media. Jag undrar vilket som är viktigast. Är Fredrik lite gulligt snygg och därför gör sig bra i media och om han gör sig bra i media så röstar folk på honom. Medan Mona har gått och blivit gammal och inte längre ärtigt häftig som för 10-15 år sedan utan bara gnällig tant.

"Den stora förloraren i medierna bland regeringspartierna är dock Folkpartiet. Jan Björklund har halkat ned till tionde plats"

Jag lider inte av att den store kravliberalen inte syns då jag spontant undrar hur han är funtad. Tyckte bättre om snäll-liberalen Westerberg.

Artikel gör mig lite sorgsen när det enda partierna som faktiskt verkar vilja föra fram en åsikt är enfrågepartier eller mer eller rasister. Jag hörde på radion där en av kommentarerna till en riksdagsdebatt (om bonusar) tyckte att det var pinsamt att ingen av politikerna faktiskt stod för en åsikt och jag kunde bara hålla med.

Inga kommentarer: